søndag den 23. marts 2014

Vindfang på frakke

Vindfang

Jeg hækler på mit bobletæppe og det har lange udsigter med at få det færdigt, så i dag havde jeg lige brug for at lave noget andet.....
Der er forår på vej og så er det tid til at finde overgangsjakken frem.
Jeg har en flot lilla kort frakke. Problemet er bare, at det trækker ind ad ærmerne når jeg cykler og cyklen er mit foretrukne transportmiddel. Så jeg har faktisk ikke brugt den korte frakke særlig meget. 
Jeg startede med at flytte en knap på ærmerne så de blev strammet ind, men det hjalp ikke meget.
Så nu har jeg syet et vindfang på.

Kombineret vindfang og halvhandske

Jeg købte noget sort rib stof og fandt noget blonde, kantebånd, knapper etc. jeg havde liggende






og syede vindfanget i ærmet, - i hånden





pyntede vindfanget på håndryg med filtblomster, knapper og blonde



 Her brugt som vindfang



og her som halvhandske.

Det fungerer fint! Problemet er bare, at det også trækker op ad ryggen.........


Ingen kommentarer:

Send en kommentar