lørdag den 29. marts 2014

Påske - hæklet æggevarmer. Opskrift

Påske syslerier

Synes det kan være svært at være kreativ efter en lang arbejdsdag og så er det jo perfekt med weekend! Desuden hedder det 'sysler' og ikke syslerier! Men jeg kan bedre li' syslerier end sysler!
Påsken nærmer sig og så er det da på tide at komme i påskestemning. Jeg har det allerbedst med de mindre syslerier, de syslerier man kan blive færdig med på et par timer. Jeg er ikke så god til noget der tager mange uger at lave - som mit bobletæppe fx.Tror efterhånden jeg har brugt en 40-50 timer på det, så jeg er efterhånden skrap til boble hækleriet.
Men mit lille lørdagsprojekt blev til denne lille æggevarmer i garn rester.








Hænderne op, hare! Er det dig, der har hugget mit æg?





Det er ikke mig, jeg tror det er kyllingerne?


Den har ikke taget så lang tid at lave, så her kommer lige en opskrift:

Opskrift på æggevarmer


Bomuldsgarn, hæklenål 3
Jeg har hæklet i forreste maskeled

Gul
1. : 4 lm, saml til en ring
2. : 2 fm i hver lm
3. : 2 fm i hver fm
4. : 2 fm i hver anden fm
5. - 8:  1 fm i hver fm
9.:  2 fm i hver 4. fm
10. -17.: 1 fm i hver fm
  - eller så lang du nu synes

Grøn kant i bunden.
18.: * i fm, 1 stngm, i fm i samme fm,  spring i fm over* fortsæt rækken rundt. Altså i hver anden m.

Lilla øje
1.: 6 lm, saml til en ring.
2.: 9 fm om lm cirklen. Afslut.

Lilla blomst om øjet
1.: 5 lm, saml til en ring
2.: 8 fm omk lm ringen
3.: 4 lm i hver fm . De 4 lm hækles i fm med en fm. Så det danner løkker, blomsterblade. Svært at forklare!

Sy lilla øje fast i toppen. Træk blomsten over øjet, den sidder løst på.



Jeg har også lavet opskrift til en lille nem påskehare, den kan du se HER






samt en påskekylling som du kan få opskriften på HER

og det lille langbenede Påskelam


Ingen kommentarer:

Send en kommentar