mandag den 17. marts 2014

Hæklede bobler

Studie i bobler

Det hele kommer sig sådan set af, at jeg har planer om at hækle et mindre tæppe i bobler. Faktisk to, et rundt og et rektangulært. Mht til det rektangulære har jeg været rundt på nettet og ledt efter geometriske figurer. Jeg ville gerne hækle et mønster der bestod af 3-kanter. 3-kanter i diagonale kvadrater som skal være lige store. Jeg har tegnet og tegnet på en ternet blok og det kan ikke lade sig gøre. Jo, hvis der kommer en midtersprosse i fx.




Halve bobler

Så var det nøglebarnet godt mente, at man kunne hækle halve bobler, hvis man foretager et farveskift i midten af boblen, det var jeg da vist aldrig selv nået frem til. Så det har jeg forsøgt på mit boblestudie, som engang bliver til en mini kaffevarmer. Men det blev ikke til skrå halve bobler, men det kan sikkert godt lade sig gøre, hvis man sysler længe nok.



Hvorom alting er, så er det  i hvert fald noget bøvl, og kønt er det ikke!


Nu er der stærke kontraster mellem de to farver, så her kan med fordel trænes i bedre farveskift.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar