lørdag den 23. maj 2020

Taske i entrelac hækling

Entrelac hækling


Tunesisk hækling/hakning


Egentlig startede jeg bare dette hækleri uden mål og med. Synes entrelac ser vildt godt ud og så gav jeg mig bare i kast med de tre farver: gul, orange og lyserød.
Jeg havde hækletøjet med til Kap Verde, det er som bekendt godt at have noget at give sig til på lange rejser med megen ventetid. Se fx mit indlæg Hækletøj på rejsen




I stedet for at hæfte ender (som der er rigtig mange af) har jeg 'vævet' en trådende ud til den anden trådende og slår en knude. Se billedet herunder




Jeg fik ikke hæklet meget på det, men da jeg endelig fandt hækletøjet frem igen, havde jeg glemt hvordan man gjorde, så det var godt at jeg lige kunne få genopfrisket teknikken med dette KLIP

Bagsiden
Jeg bruger stort set samme teknik som i klippet, bortset fra, at jeg ved farveskift hækler ned i fm og ikke samler masker op på siden.
Jeg forestillede mig at det kunne bruges som håndklæde, men det er massivt og tæt, så det endte med at jeg besluttede at det skulle blive til en taske


Her gør jeg klar til en paspoleret lomme (bagside)

Lommeåbning forsiden

Jeg har ikke helt overvejet udformningen på tasken, men der skal en form for bund i.
Det bliver i næste indlæg.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar