tirsdag den 9. december 2014

Hæklet julestrømpe opskrift

Mini julestrømpe

I denne søde juletid har jeg prøvet at hækle en lille strømpe. Da jeg nåede til hælen på den første jeg lavede, måtte jeg ty til strikkepindende. 



Den næste har jeg hæklet i et stykke og jeg gjorde sådan her:

Opskrift lille julestrømpe (sådan ca.)


Slå 20 lm op og saml til en ring.
Hækl 8 omg. fm.
Hæl: Hækl 10 fm, vend, 10 fm tilbage vend, - gentag til i alt 4 rk.
Tag nu 1 fm ind i hver ende af rækken ( altså 2 på hver rk) gentag til der er 4 m på rk.
Hækl nu  6 fm ned langs hælen, hækl videre rundt, og hækl 6 fm op langs hælen på den anden side.
På hver følgende omg tages 1 fm ind i hælen i hver side, til der er 20 fm på omg.
Hækl 3 omg m 20 fm 
Tag 6 m ind på de næste to omg.
Sy tåspidsen sammen.
Hækl 20 lm i strømpekanten til ophæng, sy fast

Ved mønstervariation skal farveskiftene sidde skarpt






Hælen hækles






Den færdige julestømpe


De små strømper er ca. 6 cm.



Du kan fx også hækle en
 
eller en JULEMAND
 
Hvad med at sy nogle tehætter
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar