mandag den 2. december 2013

Julerier, adventskalender, tehætte

Så er julen over os! Jeg har for år tilbage syet denne adventskalender med plads til 4 ekstra pakker. I toppen står der: god jul, og motiverne er :julemand juletræ og engel. Bunden er kantet med en rensdyrbort. Den syngende engel holder på en bog, det var noget stof med avisprint, jeg havde liggende. Jeg har påsat plasticringe til at hænge pakkerne i.





 Ingen julete uden en juletehætte! Jeg har lavet den af tre dele i 3 forskellige stykker julestof. På den ene side har jeg hæklet juletræ med 'æbler og stjerne, julehjerte og julegaver. Indersiden har jeg lavet som ydersiden af tre stykker julestof (en juledug jeg købte i en genbrugsbutik) og med pladevat i midten. I stedet for en hank, har jeg lavet en rød kvast, og bunden er kantet med lilla bånd. Jeg blev meget inspireret af diverse crochet sider. Det hæklede julehjerte, måtte jeg forsøge mig lidt frem og tilbage med, før jeg var tilfreds! 






Tehætten set oppefra

 For en decideret DIY se min forårstehætte

Jeg har planer om et nyt projekt. Jeg vil købe en 'sukkertop' et mini juletræ, og så vil jeg lave miniature julepynt. Er der nogen der har en ide til minijulelys?

Det hæklede flethjerte på tehætten finder du opskrift på HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar