torsdag den 12. december 2013

Miniature juletræ med julepynt

December! Så skal jeg da ha mig et juletræ. Jeg købte mig en lille 'sukkertop' , - et miniaturejuletræ, og så var det med at komme i gang med at producere julepynt i meget lille skala.
Jeg har valgt noget traditionelt julepynt, såsom: flagguirlande, flettede hjerter, julekugler, filthjerte, kræmmerhuse, engel, tromme og selvfølgelig en topstjerne.




Miniaturejulepynt

De små flag har jeg fra en nytårs bordbombe. Jeg har klippet flagene til, bukket kanten og limet dem på sytråd.
De flettede hjerter er lavet af glanspapir. Det har taget TIMER at flette dem, - jeg havde god hjælp af en pincet.
Stjernen er lavet at gavebånd og monteret med sytråd.
Topstjernen er fra et stykke kantebånd, jeg har sat fast med noget ståltråd.                                


Lille engel


Den lille engel har jeg lavet som et bredt kræmmerhus med hoved og glorie. Efter sammenlimning, har jeg sat lyserødt glanspapir på som kjole og tilsidst limet sølvvinger og stjerner på.











Juletræet
Så kom juletræet til at se sådan ud, det kan være svært at finde et der er pænt og symetrisk.
Det er 25 cm stort og jeg mangler at sætte lys på. Det ville også pynte med en lille fugl, men jeg skal lige have regnet ud hvordan den skal laves.
Fra et kantebånd har jeg klippet et lille 'banner' med god jul.
Trommen er til nederst til højre over et flettet hjerte.
Jorden i urtepotten har jeg dækket med mos, og jeg kan næsten ikke sige 'mos' uden at komme til at tænke på på Claus Dalby på DR.
Nuvel, det er ikke pudemos, men det går nok an.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar