tirsdag den 13. maj 2014

Hæklet boble tæppe 5-3-1. Hæklede bobler

Boble tæppet 5-3-1

Så er bobletæppet endelig blevet færdigt. Jeg måtte jo lige pille kanten op, da det ikke blev særlig pænt. Og som sagt, er det mest af alt en måtte, som skal bruges på mit badeværelse.




5-3-1

Jeg har kaldt det 5-3-1 på grund af mønstret. Mønstret består af trekanter som så gentages. Jeg har måttet beherske mig big time for ikke at lave for mange afstikkere i mønstret, - det blev lidt kedeligt i længden at hækle det samme og det samme. Et enkelt sted på tæppet er der fremkommet en variation, som jeg ikke lige havde gennemtænkt, andre steder fremtræder en planlagt variation.


Grafisk mønster

Jeg ville egentlig gerne have hæklet halve bobler med farveskift, men synes ikke rigtig det blev pænt. Boblerne egner sig ikke rigtig til det. Så jeg har brugt rigtig lang tid på at tegne mønstre på et kvadreret papir, og jeg er glad for dette grafiske og visuelt stramme udtryk det endte ud i.



Rundt bobletæppe

Jeg har længe før jeg hæklede 5-3-1 tæppet syslet med en idé til et rundt bobletæppe. Jeg ved hvordan jeg vil lave det, har lavet mønster osv. Men jeg må indrømme, at det har været et stort arbejde at hækle 5-3-1'eren. Så det gemmer jeg til en anden god gang, lige nu trænger jeg til en pause fra boblerne

Hæklet bobletæppe i grafisk mønster




2 kommentarer:

  1. Virkelig flot tæppe. Bliver meget inspireret til selv at starte op på et...

    SvarSlet
  2. Hej Mary
    Tak! Jeg ærgrer mig over at jeg ikke har brugt noget bedre garn, når jeg nu har brugt så lang tid på det. Det er falmet i vask. Glæder mig til at se/høre mere, hvis du starter på tæppet.... og om du finder på et supercool mønster.....

    Lisbeth

    SvarSlet