tirsdag den 21. december 2021

 Hæklede skøjter

Disse søde skøjter har jeg set på nettet et eller andet steds og her får du mine anvisninger


I år har jeg sendt skøjter med julekortet eller hæfter dem på julegaven

Gds (gør det selv)


Materialer

Clips
rødt bomuldsgarn
hvidt bomuldsgarn
lidt pladevat

Slå 9 m op på clipsen, start i den flade ende


1. hækl fm i bageste maskeled hele vejen rundt



2. fm hele vejen rundt til snuden

her samles foden i hhv bageste og forreste maskeled



3. 5 sm i henholdsvis bageste og forreste maskeled, forsæt m fm rundt i anklen (se foto herover)
fyld lidt pladevat i undervejs

sidste sm før der hækles rundt i ankel



4. fm i anklen, tag evt ud, så der er 8 fm, slut i hælen




6.+7 Skift til hvid i hælen, fm rundt i anklen, fyld efter m pladevat
(jeg havde ikke hvid bomuldsgarn, så jeg har brugt noget tyndere uldgarn og har så bare taget lidt ud)



Hæft ender, jeg har gemt de hvide snore til ophæng





Så er det bare med at sende skøjterne m juleposten......


Jeg fik også lavet skøjterne i andre farver








                            

                                       Glædelig jul



Måske har du fået mod på at hækle min Julemand

eller hvad med at hækle den søde lille Julegris

Tips og tricks


Brug evt skøjterne til bakspejlpynt i december






Ingen kommentarer:

Send en kommentar