lørdag den 3. juli 2021

Hæklet Dannebrog

Hæklet Dannebrog som Kuffertmærke

 

Når der engang åbnes op for rejser efter dette Annus Horribilis med Covid, så er det jo rart man kan kende sin kuffert i ankomsthallen.

Jeg har diverse bånd på min kuffert og nu også et hæklet Dannebrog.


Hæklet Dannebrog som bakspejlspynt

 


 Man kan også anvende Dannebrog'et som bakspejspynt under div. sportsbegivenheder hvor Danmark er repræsenteret. For, om jeg så må sige, at vise flag ;-) D.D. venter jo som bekendt Tjekkiet-Danmark i Baku. EM Kvartfinalen!!!!!

Se mere bakspejlspynt her: PALME

 

GDS (gør det selv)


Materialer:

Rødt bomuldsgarn

Hvidt bomulduldsgarn

Hæklenål 3

En snas elastik

Hvid:Slå 13 plus 1 lm op

1. fm i alle 13 m

2. Rød: 5 fm, hvid 3 fm, hvid 5 fm

3. som rk 2

4. som rk 2

5. Hvid : fm i alle m

6. som rk 5

7. som rk 5

8-19. som rk 2

20-22 som rk 5

23-25  som rk 2

26 som rk 1

Jeg har hæklet flaget sammen med sm, og indføjet et stk kraftig elastik. Du kan også sy det sammen.

Det sværeste er farveskiftene (som ikke er så svært endda)

Tutorial

Slå masker op og kig på billederne





Fortsæt hækleriet så flaget bliver dobbelt ud i et stykke



Farveskift




I den sidste fm rød før korset, skiftes til hvid og omvendt når den hvide skifter til rød.

Medhækling


Under det meste af hækleriet har jeg medhæklet den farve som ikke er i brug. den ligger så at sige oven på maskerne

Se FX mit bobletæppe, hvor jeg også bruger 'medhækling':HER

og så er det ellers bare at hækle, sy Dannebrog sammen 





Og ja, du har ret, det er jo hele 2 i 1. Både kuffertmærke og bakspejlspynt. 





 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar