onsdag den 8. juli 2020

Korsstingsbroderi

Korssting


Min mormor broderede bla. billeder og puder, men min mor fik vist ikke rigtig arvet noget af det broderede, - de var 10 søskende.

Så jeg har begået denne pude til hende i anledning af hendes 80 års fødselsdag.




Jeg har købt stof, garn og opskrift brugt og jeg har virkelig skullet tage mig sammen for at gå i gang med den.

At tælle

Mange kan måske huske noget farvelagt stof, som de syede korssting ovenpå som børn.
Det her er noget helt andet, - det handler om at tælle og at tælle rigtigt.... det var faktisk meget hyggeligt, da jeg først kom i gang. Nogen gange er det stukket lidt af for mig, men jeg er godt tilfreds med resultatet.

Afvigelser



Jeg vidste jeg var i tidnød, og har afveget en del fra opskriften og ikke broderet alle blomsterne. Jeg har byttet lidt om på nogen af blomsterne, for at bibeholde noget symmetri. Så dvs at stængler og blade også er en del modereret og på frihånd (hvilket ikke altid gik lige godt)

Processen


Her kan du se progressionen




Teksten


Jeg blev inspireret til at skrive noget tekst på puden, så den blev lidt mere personlig. Jeg var meget inspireret af denne pude, som jeg synes er meget sjov,- de nydelige, broderede roser og så det deprimerende budskab.


På min pude skulle der stå noget positivt, man forhåbentlig bliver lidt glad af at kigge på.
'Du er dejlig og fin
Solen er også din'
Til sidst har jeg tilføjet tre sommerfugle.


Du kan se de broderede bogstaver og den store sommerfugl HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar