søndag den 23. november 2014

Hæklet lysedug oversize

Lysedug som tæppe

I sommer havde jeg et mindre projekt kørende med gamle lyseduge, det skal jeg lige have videreudviklet og så kommer der måske et indlæg om det til sommer.
Under min  lysedug research, faldt jeg over en lysedug som tæppe, husker ikke hvilken blog det var fra. Men nu har jeg så omsider givet mig i kast med lysedugstæppet.

Opskriften har jeg decifreret ud fra en lysedug Didde havde med til mig fra Jylland.

Så jeg gik frisk i gang, og det går tjept med en stor hæklenål






Da tæppet var blevet som på billedet herover, løb jeg tør for garn, så jeg var rundt i div. butikker for at finde en matchende farve og det lykkedes nogenlunde.

Desværre er den nye nøgle garn meget ujævn i tykkelsen, og det bliver ikke pænt da den nye nøgle fortrinsvis er noget tyndere end den første nøgle garn.

Så øv, jeg er ladet i stikken med et ufærdigt, meget lille tæppe. Så hvis andre giver sig i kast med lysedugstæppet, kan det betale sig at købe 2 nøgler garn med det samme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar