onsdag den 29. oktober 2014

Ombetrækning af sofahynde

Ny Sofa

Var så heldig at 'arve' en fin lille to-personers sofa. Den var meget slidt på siddehynden, så jeg tænkte at ombetrække den. Kun hynden altså. Eller noget af den.



Jeg tog betrækket af hynden, og fjernede den meget slidte del. Resten af betrækket dvs. bund og sider har jeg beholdt, så jeg slap for at bøvle med lynlås etc. Jeg tog det slidte stof med i sybutikken, men kunne desværre ikke finde noget i samme farve, så ekspedienten foreslog noget helt anderledes. Det endte med noget cowboystof, fordi sofaen skulle stå på et drengeværelse. 





Som du kan se blev det kun til udskiftning af noget af betrækket.


Midtpå har jeg syet et rødt bånd, som matcher et rødt tæppe. Og voila: 
En næsten ny sofa.

Mulighederne er mange, synes godt det kan betale sig lige at sprætte stoffet op, og se om man kan reparere lidt. Og alt afhængig af hvad sofaen skulle have været brugt til, kunne man have fundet noget stof der kunne matche behovet, fx noget mere romantisk til pigeværelset.

har du lyst til at se min ombetrækning af en ryghynde så KIG HER

Jeg har også lavet en fin FOLDEMADRAS

Ingen kommentarer:

Send en kommentar