tirsdag den 12. august 2014

Strikket sommertop DIY

Sommertop

Så har jeg langt om længe fået min top færdig og det er vist det største strik arbejde jeg har lavet. Jeg er noget skrappere til at hækle.....
Jeg så opskriften i et DROPS blad og jeg faldt med det samme for opskriften, dels pga af det fine blondebærestykke, samt at den mest strikkes rundt. Dvs. så slap jeg for at strikke vrang!

Opskrift

Modellen er strikket i pudder/beige, som er virkelig sød. Jeg gav mig i kast med en flerfarvet sag.
Opskriften fra garnstudio er HER

Farver

Jeg havde sådan en ide om at min top skulle være to-farvet i noget hindbær og brunorange. Men efter timer i garn butikken Sommerfuglen valgte jeg så noget uld/bomuld i nogenlunde de farver jeg havde forestillet mig.






Havde dog ikke lige taget højde for garn længden, så jeg måtte ud at købe mere garn.




Hulmønstret, eller blondebærestykket er utroligt fint. Jeg har aldrig strikket hulmønster før, men det gik som smurt, der er et letlæseligt diagram.



Stropperne har jeg strikket i en lysere hindbærfarve, det var i virkeligheden den farve jeg var ude efter, men det var sidste nøgle af den type garn.



Jeg har ikke ændret på opskriften andet end at jeg har tilføjet 5 pinde vrang før ribkanten. Havde en ide om at det ville matche stropperne?



Måske kan du lige ane at ribkanten er tofarvet. Bunden har samme farve som stropperne.

Sød opskrift, ikk?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar