søndag den 13. april 2014

Uglydoll rasta kængu DIY

Uglydoll

Har syet en Uglydoll til min lille nevø. Uglydolls har måske nok overstået deres storhedstid, men jeg synes den var sjov at lave. Jeg har syet en lille kænguro lomme på 'den grimme' og i lommen er en lille elg, som jeg har købt færdig. Så kan man øve sig i at lyne op og i.


Uglydoll med slips, rastahår,laksko og lomme


 
Bagpå har jeg syet en hale på og et knaphul, så kan man øve sig i at knappe halen op og ned. Når halen er knappet på, kan man bruge den som håndtag....






Så har jeg hæklet noget hår





Elgen har fået en snor om halsen og snoren er syet fast inde i lommen



Uglydoll med tørklæde

 DIY UGLYDOLL


Materialer:

Uld, fleece eller andet stof
Filt til tænder
Smalt bånd til mund og 'kryds-øjet'
Pladevat el bamsevat
Evt: Lomme til kængumave
Stof til laksko
Uldstof til hale
En knap

Tips og tricks

Lav lille eller ingen hals. Klip ikke lemmerne for små, så er det svært at ha med at gøre.

Kom igang

Klip en skabelon i fx avispapir, jeg har tegnet min i frihånd.
Klip to stykker ens stof efter skabelonen.
Sy øjne mund og tænder på forsiden. Vil du hverken ha' lomme, hår eller hale på, syr du de to stykker stof sammen ret mod ret, efterlad en åbning i siden. Fyld 'den grimme' med pladevat, og sy den sammen i siden.

Vil du ha laksko, lomme, hale og hår på:
Sy lommen fast på maven, sy snoren fra rensdyret fast i kanten på lommen.
Halen: Klip et rektangulært stykke stof, sy det sammen og vrid retsiden ud. Sy knaphul i den ene ende. Sy halen fast på bagsiden, sy en knap i.
Sy laksko på.
Hækl hår.
Ri håret på forsiden og sy sammen som anvist som ovenfor






Ingen kommentarer:

Send en kommentar