onsdag den 19. februar 2014

Rangle

Hæklet rangle

Da lille Alfred skulle komme til verden i efteråret 2012, så jeg i Malmø den sødeste hæklede babyrangle i en Fairtrade butik. Jeg ville gerne give Alfred en meget personlig fødselsgave, så jeg gav mig i kast med at hækle en rangle til ham. Jeg ville gerne have, at ranglen skulle kunne sige noget, så efter at have lyttet til forskellige bjælders klang, købte jeg bjælder i Panduro Hobby, og gik så i gang med hækleriet. Alfreds rangle blev en prototype, for jeg fik hæklet et par stykker, nu jeg var i gang.



Det er jo efterhånden noget tid siden, men jeg har tænkt mig på et tidspunkt at rekonstruere ranglen og give en opskrift.







Uro

Alfreds mor valgte at lave en uro til Alfred, som hang over puslebordet, og derfor er ranglen i dag stadig så god som ny ;-)

Da min søn var baby, lavede jeg også en uro til ham, som jeg hængte forskellige søde, særlige ting i.

Der findes forskellige uroer i handlen til selv at sætte forskellig ting i.
Jeg lavede min uro sådan:

Materialer:
2 Blomsterpinde ca 20 cm
Snor
Div. ting til at hænge i uroen

Lav et kors af blomsterpindene og bind dem sammen m tråd. En lang tråd i midten af korset, - til at hænge i loftet.
Sæt tråd i hver ting, der skal være på uroen. Jeg havde 5 ting, én i midten af korset og en i hver ende af pindene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar