torsdag den 23. januar 2014

Halvhandsker Irmahønen

Halvhandsker

En 'ommer'

Så blev halvhandskerne endelig færdige, de har bare drillet lidt. Jeg slog et mindre antal masker op, da det er en anden type garn jeg har hæklet i, men måtte erkende at de blev for små. Så det var en ommer!


 

Jeg har ændret lidt i forhold til opskriften i 'Hovedstads'.
Jeg har hæklet selve handsken, samt tommelfinger lidt længere, men har brugt samme antal masker.
Jeg har tilføjet en lille 'blondekant' - musetakker?
I håndled og yderst har jeg hæklet:
3 lm 1 fm i 1.lm 1 fm i 2 fm.
Fortsæt håndleddet rundt, hver 'tak' hækles fast i hver anden m.






Det er vanskeligt at få farveskiftene pæne, jeg er glad for, at de sidder på undersiden!


Det er svært ikke at lade sig inspirere af de fine billeder i 'Hovedstads'......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar