lørdag den 5. februar 2022

Betræk til sofahynden

 Nyt liv til gamle ryghynder

Min elskede sovesofa er færdig. Ikke i fjedre men i betrækket der var noget kunstlæder. Kunstlæderet smuldrede og dryssede så det var en sand plage. Heldigvis fik jeg købt en ny sovesofa mage til den gamle for en billig penge.





Man kan jo altid bruge flere ryghynder, så jeg besluttede at sy nyt betræk og fik indkøbt noget lyserødt fløjl til min mørkelilla sofa.

Besluttede at genanvende lynlåsene fra det gamle betræk





         
Fik desværre hevet glideren af, så jeg måtte i gang med hynde nr to og snuppe lynlåsen derfra. Besluttede at bevare kunstlæderet omkring lynlåsen, der så nok vil smuldre ad åre.


målte fløjlet op efter de gamle hynder


Uden kant ser det lidt primitivt ud -

-så tilføjede en kant ligesom på det gamle betræk, så hynden fik en flottere finish









Jeg er godt tilfreds med resultatet, det hjalp at kante hynden        

Se fx også siddehynden til en 2-personers sofa jeg ombetrak  HER

Eller den fine Foldemadras

Og det er skøn,t at man for få midler kan forny sit møblement og samtidig genanvende ting, der ellers skulle have været kasseret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar