onsdag den 23. januar 2019

Overtræksnederdel GDS

Overtræksnederdel


Jeg har i årevis gået med overtræksnederdel om vinteren og undrer mig over at jeg ikke ser nogen overtræksnederdele i gadebilledet. Den er let at tage af og på ud over cowboybukserne og skulle det blive regnvejr,  tager nederdelen også lige de værste dryp. Så hvis du får blærebetændelse ved tanken om at sætte dig ud på en kold cykelsaddel, så skal du da sy dig din helt unikke numsevarmer.


Den første overtræksnederdel jeg syede var i sort fleece med forsk små naive broderier  syet med guldtråd.






Den næste numsevarmer var i grønt fleece m lidt grøn blonde og div pynt, som nu er delvist slidt af.




Min sidste og nysyede overtrækker er i grå fleece med 'træer' som pynt. Når jeg får den dejlige, tykke og vamsede overtræksnederdel på, er det tydeligt at de ældre modeller er meget tyndslidte.

GDS - gør det selv


Materiale:

½ m fleece
1 m elastik (alt afhængig af taljevidde)

Mål din taljevidde og klip to stk stof i taljevidde plus den længde du finder passende. Hvis du skal cykle i den, skal den ikke være for lang. I mit tilfælde er målene:
50 cm (bredde) x 56 (længde) incl sømrum samt ombuk til elastik. På den grå nederdel skråner stykkerne ud i bunden til 56 cm.

Jeg har pyntet med stiliserede 'træer' m 'frugter' som jeg har syet på forstykket inden jeg har syet de to dele sammen ret mod ret og lavet ombuk i taljen til elastik

Nederdel skråner let ud i bunden. I top 50 i bund ca 56

Jeg har klippet en masse små runde cirkler på ca 1 cm, samt 4 'træstammer'








Jeg har syet 'stammerne på først og derefter cirklerne - alt på symaskine.





Efter for- og bagstykke er syet sammen har jeg lavet et ombuk og syet en løbegang. Sidst er der trukket elastik igennem.





Her ses de 3 overtræksnederdele






Kom an, snestorm!!!!!

Tips og Tricks: Pynt den med hvad som helst. Det kommer sig heller ikke så nøje med nøjagtige mål, da fleecen er elastisk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar