tirsdag den 15. maj 2018

Hæklet fisk

Fiskeranglen

Som jeg før har nævnt, er det genialt at medbringe håndarbejde når man skal ud at flyve. Så da jeg skulle til Azorerne påbegyndte jeg en fisk. Den skulle blive til en rangle til den sidst ankomne lille Anton i familien.





Fisken er ca. 14X5 cm

Jeg har trævlet op mange gange, da det er første gang jeg hækler en fisk. Jeg fik aldrig skrevet en opskrift ned, men måske kan du ved at se på billederne, finde ud af nogenlunde hvordan jeg har gjort.
Jeg har hklet fisken i fastmasker, hæklet mund, finner og hale på undervejs. Øjne broderet på til sidst.....







Munden er hæklet på, skifter garn undervejs





Rygfinnen hækles på 



Halefinner hækles i to dele, strukturen opstår ved at der hækles i bageste maskeled


Halefinne nr to hækles





Øjne broderes på




Lillefisk stoppes m pladevat og en bjælde (bjælden er syet ind i et stykke stof )




Fisk syes sammen i rumpetten



Halefinnerne syes sammen



Ranglefisken er færdig


Ingen kommentarer:

Send en kommentar