torsdag den 20. april 2017

Forårsjakke med rygmærke DIY

Refurbed jakke

For mange år siden købte jeg en forårsjakke  fra Slovakiet med påfuglebroderi på ryggen, - et ''rygmærke''. Jakken er nu så slidt at den må kasseres, men broderiet vil jeg gerne beholde.






Sidst år købte jeg en rigtig ''Hausfrau'' sommerjakke, synes bare den er vel rigelig hausfrau og emmer lidt af tysk husmor.


Jeg har klippet min påfugl af, siksakket kanten


og syet den på ryggen af hausfrau jakken. Så nu er der dømt hausfrau med rygmærke.




Der er en aftagelig hætte på jakken, den har jeg taget af, ellers kan man jo ikke se rygmærket.
Når tøj har betydning eller affektionsværdi, er det da bare fedest at man kan genbruge noget og give noget andet tøj et twist.





Var bange for at det ville ''volke'' lidt ,- bule og bugte, men det er faktisk blevet ok glat og lige. Hvis jeg nu selv skal sige det :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar