tirsdag den 31. marts 2015

Stempelkandevarmer DIY

Kaffevarmer ISBJØRN


Den færdige kaffevarmer applikeret og quiltet
Jeg fik ideen til denne kaffevarmer, da jeg skulle sy gardinerne der skulle til nordatlanten, bundfarven er en stofrest fra gardinerne. Bjergene er en rest fra de gardiner jeg har syet til stuen. Rovdyret er en rest fra En hurtig hund.

Det har taget lang tid at komme igang, problemet bestod i at klippe et naturtro isbjørn, men det har jeg gjort ved at google dyret og finde et passende billede.

Det er ikke det foto jeg har brugt. Fandt et andet billede og tegnede bjørnen op på bagepapir

Kom igang DIY

2 stk stof 40x19 incl sømrum - her brugt en rest halvpanama
Pladevat 32x17 ca
Velcro

Find noget nice stof, eller noget ensfarvet og appliker og quilt

Klip de to ens stykker stof , klip indhak i 5 cm lodret og 3,5 vandret i hver ende af stoffet
Bjerge klippet i frihånd. Senere quilter jeg lidt i strukturen på bjergene

Hvis du vil applikere, start med det p det ene stk stof, jeg har siksakket m miniature sting. Start med baggrund, her bjerge og herefter The icebear. Her er der et flag med. På isbjørnen har jeg broderet negle og ansigt, inden det blev maskinsyet


Sy stoffet sammen vrang mod vrang. Start i den ene side i bunden og sy op og hele vejen rundt. Lad bunden forblive usyet.

Bunden sys sammen efter at pladevattet er indført

Vend kaffevarmeren ud til retsiden og stop pladevattet i, jeg har ikke pladevat i udhakkene. Sy bunden sammen. Sy velcro dels på overside og underside af udhakkene.


Har du applikeret, kan du nu quilte i kanten af motiverne dvs du syr bare rundt om. Jeg har endvidere quiltet i bjergenenes struktur. 
Quiltning set fra bagsiden

Har du ikke applikeret, men brugt noget smukt stof, kan du quilte ved at sy tern

Vupti, klar til kaffe










Ingen kommentarer:

Send en kommentar