lørdag den 19. juli 2014

Hæklede shorts med blonde part 2

Hæklede shorts i hør

Så har jeg fået mine hør shorts færdige. Jeg er vild med farven og jeg var rigtig spændt på hvordan de ville blive fordi jeg har ændret på original opskriften som du kan se her
I princippet har jeg bare forkortet stykket i livet med 5-8 cm, men ellers fulgt opskriften. 



Jeg synes dog ikke de er så rare at ha' på, de er lidt for tætte og varme





Jeg har fjernet en hulrække i fht opskriften. Ved at forkorte stykket i livet, har shortsene også en tendens til at 'vise sparebøsse' ...... Så hvis du selv vil hækle et par m lav talje, tror jeg man skal hækle et par runder mere frem og tilbage bagpå, evt starte med bare 2 m til hver side



Jeg har valgt et neon orange 'silkebånd' til at binde med. For at det ikke skal trævle, har jeg brændt båndet med en lighter så det smelter.

Men min favorit inden for de hæklede shorts er bomuldsmodellen, -de er simpelthen så rare at ha' på. Også selv om jeg i starten syntes der gik lidt mormor mameluk i den ;-) Det hjalp da de blev vasket. Du kan se dem HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar