torsdag den 19. juni 2014

Hæklet studenterhue DIY - fra Stof 2000

Hæklet miniature studenterhue

Jeg kender et par rare unge mennesker som lige er, eller snart bliver studenter. Så jeg blev fyr og flamme da jeg så disse bedårende (intet mindre!) studenterhuer i Stof 2000.  Jeg gik i mit 'garndepot' og havde næsten alle farver i nogle rester strømpegarn. Den sorte farve havde jeg dog ikke lige på lager, så jeg måtte trævle en enlig babysok op. 
De huer jeg skal bruge, er en HTX og to HHX'er som på billedet herunder.


DIY

Stof 2000's huer er med rød kant, dvs STX. Jeg har forsket lidt og der findes både landmandshuer, Sosuhuer, pædagoghuer etc.,
Har du masser af tid, kan du jo hækle en til hver gæst, der deltager i studentergildet.


De er hurtige at lave, og jeg er rigtig glad for sysler i småtingsafdelingen. Har forsøgt at brodere en kokarde i rødt på den ene af dem, men det så mildest talt herrens ud.....

Tips og tricks

Jeg har valgt at bruge en af huerne som staffage på studentergaven. Ellers kan man sætte huen på en langstilket rose, bruge den som brosche, lave noget hårpynt, en nøglering med huen eller hvad man nu ellers kommer i tanke om......
Jeg har hæklet i strømpegarn med hæklenål 2½

Ingen kommentarer:

Send en kommentar